Využijte akci 50% zpět z každých 10.000 Kč nákupu nábytku. Jen do neděle 23. 9. 2018. Více zde.

 

Nejčastější otázky a odpovědi týkající se reklamování zboží ve Sconto

 

Nemůžu najít návod na montáž nábytku

Přítomnost manuálů v balení podléhá kontrole, nenajít ho tam vůbec je spíše neobvyklé. Občas se ale stává, že je návod na montáž vyhozen spolu s obalovým materiálem. Pokud ho nemůžete najít, potom:

  1. Prohledejte důkladně obalový materiál i místo, kde byl nábytek vybalen.
  2. Na stránkách sconto.cz vyhledejte daný produkt podle názvu nebo artiklového čísla. Snažíme se, aby byly montážní plány přístupné na individuálních stránkách produktů (pod popisem), a jejich databáze je proto neustále aktualizována a doplňována.
  3. Pokud jste nenašli montážní návod ani na webových stránkách, obraťte se na reklamační oddělení příslušného OD telefonicky, nebo e-mailem.

U sedací soupravy jsem nenašel opěrné polštáře, nohy nebo kování 

Tyto specifické díly může být někdy těžší najít. Polštáře mohou být v úložných prostorech.
Když obrátíte díly vzhůru nohama, nohy a kování mohou být v balíčku, připevněném pod začišťovací textilií (tzv. prachovkou), na které je zip.

Namísto dílů v objednané barvě byly v balení díly modré / Objednal jsem bílou skříňku, ale má modrá dvířka

Právě jste zakoupili výrobek, který má lesklé, nebo vysoce lesklé plochy. Ty jsou chráněny kvůli transportu a montáži speciální ochrannou fólií v modré barvě, kterou je potřeba po montáži šetrně odstranit.

Co dělat v případě, že u sedací soupravy díly k sobě nesedí / jedna strana mojí sedačky je výš než druhá

Každá část sedací soupravy se k sobě při montáži „zahákuje“. Pokud je tedy jedna část výš než druhá, stačí jednotlivé díly rozpojit a znovu spojit tak, aby do sebe háčky zapadly.  

Moje sedací souprava nejde rozložit do lůžka, nebo nejde otevřít úložný prostor 

Díly s rozkladem nebo úložným prostorem bývají kromě balení ještě samostatně zajištěny. Většinou se jedná o plastovou pásku, ale zajištění může mít různé formy. Je tedy nutné toto zajištění najít, přestřihnout a odstranit.

Proč jsou na potahu sedací soupravy záhyby, zvlnění a díly nejsou zcela rovné?

To může mít dva důvody:

1) Záhyby a nerovnosti na dílech jsou způsobeny balením, při kterém byly některé části sedací soupravy smáčknuty. Tyto zpravidla při používání nebo naklepání rukou zmizí.

2) Čalounění jako celek není tvořeno tvrdými a pevnými materiály, které by šly při výrobě zpracovat s přesností na milimetry. Čalounění sestává z poddajných měkkých hmot jako PUR pěny, umělé rouno, textilní, kožené a koženkové potahy atd. Při výrobě tedy není možné vše zpracovat tak, aby na sebe všechno přesně navazovalo, aby nikde nebyl jediný záhyb. I proto jsou normy pro čalouněné výrobky značně loajální a dovolují daleko větší odchylky.

Proč se mi na částech sedací soupravy s potahem z pravé kůže vytvořily vlnky a záhyby?

Tvoření záhybů a zvlnění u přírodní kůže je její přirozenou vlastností. Doporučujeme tedy místa k sezení na sedací soupravě střídat, aby byla rovnoměrně využívána. Při používání jednoho oblíbeného místa se může zvlnění stát nevzhledným, což ale není důvodem k reklamaci.

Proč masivní nábytek časem změnil barvu?

Lidově se tomu říká, že dřevo pracuje, což v sobě zahrnuje nejenom drobné změny tvaru, ale i barvy. Komplexnějším vysvětlením je, že u masivního nábytku je při přírodním provedení, např. v transparentním laku běžné, že při dlouhodobém působení UV záření dřevo změní svou barvu, zpravidla ztmavne. Děje se tak hlavně u světlých dřevin jako borovice, smrk, bělový buk, jasan atd. Je to normální proces, kterému se nedá nijak vyhnout, jelikož ani laky s UV ochrannou nezabrání přirozené oxidaci dřeva. Tato změna barvy však nemá žádný vliv na kvalitu výrobku.

Proč masivní nábytek někdy nemá jednotnou barvu?

Může se stát, že jednotlivé díly masivního nábytku nemají stejnou barvu. Důvodem jsou různé podmínky při růstu dřeviny a tím způsobené různé rysy dřeva. Při barvení se pak projeví jiným odstínem. Jedná se o běžný prvek přírodního charakteru výrobku a není to důvodem k reklamaci.

Co dělat, když se nám po smontování kýve židle?

V tomto případě je nutné mírně povolit spojovací kování, požádat někoho aby židli zatížil a až poté spojovací kování dotáhnout.

Co dělat, když se nám po smontování kýve sříň?

  1. Nábytek musí být vždy postaven na vodorovné ploše.
  2. Skříň musí být správně smontována - zde pozor zejména na dodržení pravých úhlů při montáži zad.  
  3. U všech vyšších skříněk a skříní je nutné kotvení k pevné stěně. Stačí postupovat podle montážního návodu a skříň připevnit ke stěně příslušným materiálem, který je v balení s kováním.

Na „neviditelných“ plochách nábytku jsou nevzhledná místa nebo jiný dekor fólie.

Neviditelné plochy jsou například spodní plocha stolové desky nebo horní plocha šatní skříně. Neviditelné se jim říká proto, že nejsou při běžném používání vidět a tím pádem mohou na povrchu vypadat jinak, než plochy, které musí reprezentovat.

Díky neviditelným plochám můžeme nabídnout výhodnou cenu nábytku. A to, že je například na spodní ploše stolové desky nevzhledný suk, nebo na horní ploše půdy šatní skříně bílá fólie, namísto fólie v barvě čelních ploch, není podle nábytkových norem důvodem k reklamaci.

Proč, když kancelářské křeslo nezatížím, jím lze po podlaze pohybovat jen těžko?

Do kancelářských židlí se dnes už většinou montují zátěžová kolečka, která se bez zatížení sama zabrzdí. Má to velkou výhodu v tom, že jimi vybavená židle při usedání nerozjede a je tedy mnohem bezpečnější k použití.  Po zatížení se aretace uvolní a na křesle se dá plynule a pohodlně pohybovat. 

Co dělat, když chybí drobná součástka v balení? Například část kování jako pant, úchytka, vrut?

Pokud při montáži zjistíte, že Vám chybí nějaká drobná součástka a nemáte to daleko do obchodního domu Sconto, je ideální si vzít montážní plánek nebo vzorek (například – mám 3 šroubky místo 4, vezmu si 1 s sebou pro porovnání), spolu s nákupním dokladem a zajet se tam zastavit na informace.

Na všech našich obchodních domech máme zásoby drobných částí kování a je tedy pravděpodobné, že se nám tento problém podaří vyřešit okamžitě, bez nějakého papírování a zdržování.

Proč má zakoupený výrobek jiný odstín než ten vystavený?

Zde hrají hlavní roli dva faktory:

1) Světlo – jiný typ světla - umělé x přírodní nebo teplé x studené - opticky vytváří jinou barvu.

2) Šarže látky – například při výrobě sedacích souprav se nakupují ploché tkaniny od dodavatelů, kteří vydávají látku v balících, které se mohou drobně barevně odlišovat jeden od druhého.

To, že je Váš nový nábytek drobně barevně jiný od vystaveného kusu je normální a nejde to nijak ovlivnit.

Ale to jsem nevěděl / Proč mi to prodavač neřekl?

Náš personál prochází pravidelnými školeními a snaží se, aby Vám zodpověděl Vaše otázky a pomohl Vám co nejlépe. Jejich cílem je, aby zákazník našel, co hledá a odcházel opravdu spokojen. Náš sortiment odráží nejrůznější potřeby široké škály zákazníků, některý je vyroben s důrazem na cenu, některý na odolnost, některý na vizáž, některý kombinuje tyto vlastnosti, další má jiné.

Velmi doporučujeme se při nákupu ptát na všechno, co Vás zajímá, vše si pečlivě promyslet, změřit, seznámit se se všemi vlastnostmi materiálů, s konstrukčním zpracováním. Vědět před nákupem přesně co chcete a co kupujete se vždycky vyplatí, přece jenom si nábytek nekupujeme každý měsíc. 

Nenašli jste zde, co Vás zajímalo? 

Pokračujte na reklamace