Domů / MAGAZÍN / ZAŘIZUJEME / Nakupujeme: Reklamuji zboží – co je potřeba vědět?

Nakupujeme: Reklamuji zboží – co je potřeba vědět?

19. 04. 2022, SCONTO Nábytek
Reklamace jsou přesně ta věc, které se člověk chce stůj co stůj vyhnout. Bohužel, někdy se stane, že zákazník najde zboží poškozené. A to i přes co největší snahu prodejce o to, aby vše proběhlo hladce a plynule. Největší problémy přitom obvykle činí přeprava a manipulace, při kterých může dojít k menším či větším poškozením. Jak reklamační proces probíhá ve Sconto Nábytku? Jaké kroky je nutné podniknout, když potřebujete zboží reklamovat?

Jak zboží reklamovat?

Hned na začátek je dobré říct, že reklamace je i přes profesionální přístup a snahu vyřešit vše co nejrychleji několikadenní nebo několikatýdenní proces. A přestože se vám může zdát, že se během této doby nic neděje, druhá strana pracuje na tom, aby pro vás získala relevantní odpovědi.

Dobrá zpráva je, že ačkoli si reklamace zákazníci často spojují se spoustou dokumentů a zdlouhavým vyřizováním, v současnosti už nic podobného neplatí. Celý proces není vůbec náročný. Stačí podniknout tyto kroky:
 
  • Jakmile si na produktu všimnete vady, oznamte tuto skutečnost pracovníkům reklamačního oddělení. Učinit tak můžete prostřednictvím online reklamačního formuláře.
  • Reklamační formulář můžete také zaslat poštou nebo jej podat osobně v kamenné prodejně.
  • V případě potřeby je možné kontaktovat reklamační oddělení i prostřednictvím e-mailové adresy reklamace@sconto.cz. Pro uplatnění reklamace je ale nejlepší, když zvolíte praktický a intuitivní elektronický formulář.
  • Ve formuláři vyplníte základní údaje. To znamená:
    • číslo smlouvy,
    • jméno a příjmení,
    • telefon a e-mail,
    • název zboží,
    • popis závady,
    • ilustrační fotografie (nejsou povinné, ale pomohou).
  • Zboží na prodejnu nenoste. Pracovník reklamačního centra vám řekne, jak dále postupovat.
  • Po správně uplatněné reklamaci budete informováni o způsobu vyřízení. U jednodušších problémů získáte tuto informaci zpravidla do tří dnů. Pokud ale jde o reklamaci, kde je nutné technické zhodnocení stavu zboží, může se tato doba prodloužit i na třicet dní.
  • Po určení způsobu vyřízení se reklamace ihned vyřídí. V odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později, ne však ve lhůtě delší než 30 dní.
Věděli jste, že?
V případě zaslání reklamace nám velmi pomůže, když vyznačíte vadný díl přímo do montážního návodu a ten nám pošlete spolu s reklamací (případně nahrajete fotku návodu s vyznačenou částí do online formuláře). Urychlí to celý proces reklamace.
V situacích, kdy není možné produkt opravit, získáváte nárok na nové zboží nebo na odstoupení od smlouvy. Je na vás, pro kterou z možností se rozhodnete. Po provedení rozhodnutí ho ale již nemůžete změnit.

Jak je možné, že vám přišlo poškozené zboží?

Poškození výrobků způsobují nejčastěji dva důvody. Prvním je nevhodná manipulace během přepravy. Proto je dobré si již při přebírání zboží všímat, zda není nějak poškozené balení, případně jeví jiné „podezřelé“ známky, které by mohly poukazovat na to, že je zboží poškozené (například pokud jste si objednali zrcadlo a v krabici to nějak „chrastí“, dá se předpokládat, že se k vám ve zrovna dobrém stavu nedostalo). Tehdy byste měli požadovat od přepravce potvrzení o tom, že zásilka přišla poškozená.

Druhým důvodem bývá poškození zboží od výroby. Navzdory různým kontrolním procesům se stává, že se do balení dostane znehodnocená komponenta, případně dojde k jejímu poškození právě při balení produktu, a ta se pak bohužel dostane k zákazníkovi.
Oba případy jsou nežádoucí, ale i přes velkou snahu prodávajícího se jim ne vždy lze vyhnout. Právě proto se dělá vše proto, aby byl alespoň proces reklamace jednoduchý a probíhal co nejrychleji. Je ale třeba si i zde uvědomit, že tento proces sestává z množství úkonů. Pracovníci musí vše zaevidovat, posoudit stav produktu, zjistit důvod poškození, vyhodnotit možnosti nápravy, kontaktovat kvůli chybě přepravce či výrobce atd. A to vše samozřejmě zabírá čas.

Když výrobku skončila záruční doba

Záruční doba výrobků je obvykle dvacet čtyři měsíců a začíná běžet poté, co si výrobek převezmete. Pokud se náhodou stane, že se po této době určitým způsobem porouchá nebo poškodí, v některých situacích můžete využít mimozáruční servis.

I v této možnosti ale platí, že je nutné vyplnit online formulář. V něm uvedete základní údaje, jako jsou číslo objednávky, jméno, příjmení a kontaktní údaje. Následně popíšete vadu a počkáte na odpověď pracovníků reklamačního centra. Ti se budou snažit najít možné řešení pro váš problém.

Rychlé a snadné vyřízení reklamace

Denně z našich prodejen putují do domácností stovky produktů. Věříme, že dobře slouží a zkrášlují příbytky dlouhá léta. Pokud se však stane, že se k zákazníkovi výrobek dostane v poškozeném stavu, děláme vše pro to, aby došlo co nejrychleji k nápravě. Vyřídit jde vše jednoduše a z pohodlí domova. Víme, že ve spěchu běžných dní má jen málokdo čas a nervy na další povinnosti, jako jsou reklamace. V případě, že budete potřebovat něco reklamovat, věříme, že společně vyřídíme vše bez zbytečných průtahů a komplikací k vaší spokojenosti.

Čtěte také

Ukázat další články

Výbava každé kuchyně: Hrnce a pánve

Hrnce a pánve jsou základní nádobí do kuchyně, bez nichž si teplé jídlo v podstatě neuvaříme – nepočítáme-li tedy instantní polévky, které stačí zalít horkou vodou. …

Pro příjemný spánek: přikrývky, polštáře a matracové chrániče

Spánek je důležitý pro regeneraci těla a zdraví organismu. Na jeho kvalitu má vliv řada faktorů, včetně světla, tepla nebo samotného vybavení postele. Jak si vybrat …