Domů / MAGAZÍN / ZAŘIZUJEME / Rozhovor se zástupcem Sconta: „Při online nákupu má zákazník na výběr širší sortiment“

Rozhovor se zástupcem Sconta: „Při online nákupu má zákazník na výběr širší sortiment“

30. 05. 2022, SCONTO Nábytek
Které druhy zboží je lepší přijít vybrat přímo do prodejny, jaké slevy může zákazník dostat, jaké jsou výhody nakupování přes e-shop? Na tyto a další otázky o nakupování odpověděl Pavol Beran, vedoucí kamenné prodejny Sconto Nábytek v Bratislavě, spolu se svými kolegy z internetového obchodu.
 
Jaké jsou největší výhody online nákupu oproti tomu na prodejně?
Mezi největší výhody online nákupu patří určitě možnost výběru a vytvoření objednávky z pohodlí domova. Rovněž bych rád zmínil, že zákazník při online nákupu není omezen otevírací dobou prodejny. Při online nakupování má zákazník na výběr širší sortiment, jelikož kamenné prodejny mají omezenou prodejní plochu.
Které zboží naopak doporučujete raději kupovat živě a přijít se na něj podívat do prodejny, případně se o něm informovat u vyškoleného personálu?
Doporučujeme to u každého zboží, u kterého zákazník potřebuje odborné poradenství. Ať už se jedná o radu, jak sladit jednotlivé kusy nábytku, nebo má zákazník specifické požadavky na rozměry, případně funkce zboží.
Které druhy zboží patří v e-shopu Sconto Nábytku mezi nejprodávanější?
Z hlediska prodejnosti dle počtu prodaných kusů se mezi nejúspěšnější kategorie řadí jednoznačně šatní skříně a jídelní židle.
Jde veškeré zboží, které Sconto nabízí, zakoupit online?
Ne. Hlavně zboží „na míru“ se zákazníkovi na webu nepodaří koupit. U mnoha druhů zboží je nutné, aby prodejce představil zákazníkovi, jaké jsou možnosti objednání, a aby se zákazníkem správně nakonfiguroval objednávku. Nejčastěji se to týká plánovaných kuchyní na míru, sedacích souprav, u kterých lze zvolit rozměr, funkce a látku, nebo postelí, u kterých lze zvolit typ matrace a roštu, látku, případně dekor postele a její funkce. Na míru se ale dají vyskládat také skříně a jejich rozměry a vybavení.
Zůstaňme u kuchyní, na stránce existuje možnost naplánování kuchyně online. Co to pro zákazníka znamená?
Zákazník se v případě koupě kuchyně může objednat na schůzku do prodejny nebo vyřešit plánování kuchyně online z domova. U online formy jsou k dispozici dvě možnosti, buď se s poradcem komunikuje e-mailem a telefonicky se řeší detaily kuchyně, nebo se plánuje přes virtuální místnost. V ní zákazník vidí, jak poradce plánuje, a zároveň s ním telefonicky komunikuje a řeší případné změny.
Jaké výhody bude mít zákazník při nákupu, když se stane členem klubu Sconto?
Členové SCONTO Clubu mají právo nakupovat za klubové SCONTO ceny, které jsou uvedeny na informačních lístcích u vybraných výrobků vystavených ve všech prodejnách, nebo které jsou uvedeny v e-shopu. Stát se členem je velmi jednoduché. Je to možné dvěma způsoby. Buď se přímo v prodejně při uzavření kupní smlouvy s prodejcem vyplní přihláška do SCONTO Clubu, nebo se při nákupu online před dokončením objednávky zaškrtne políčko „Chci se stát členem SCONTO Clubu“. V obou případech může člen nakupovat za klubové SCONTO ceny již od prvního nákupu.
Kromě zmíněných slev pro členy klubu si zákazníci mohou prohlédnout i aktuální slevové kódy a akční ceny, nebo se zaregistrovat na odběr newsletteru a dostat tak slevu. Kolik procent z nákupu takhle mohou ušetřit?
Je to různé podle druhu zboží. U nábytku se sleva může pohybovat od 30 % až do 50 % z běžných cen.
Při komunikaci se zákazníkem je důležité zákaznické centrum. Jak funguje a s jakými problémy se na něj kupující nejčastěji obracejí?
Zákaznický servis funguje každý pracovní den od 8:00 do 19:00 a o víkendu od 8:00 do 16:00. Nejčastěji chtějí zákazníci vědět, kdy jim zboží bude dovezeno, aby s tím mohli dopředu počítat. Zaškolení operátoři zákazníkům odpovídají na všechny možné dotazy týkající se jejich objednávky. Denně vyřídí stovky hovorů, ale také e-mailů a zpráv.
Měli by zákazníci na něco konkrétního myslet i po nákupu? Co dělat, když se jim nebude hodit avizovaná doba dodání výrobku?
Samozřejmě jsme flexibilní a termín dodání musí být vždy po dohodě se zákazníkem. Chápeme, že předání nábytku s sebou přináší určitá úskalí.
Na výrobky se poskytuje standardní dvouletá záruční doba, případně u některých produktů i delší. Je potřeba na něco myslet i v rámci ní?
V našem sortimentu nabízíme i výrobky, které mají záruční dobu prodlouženou přímo od výrobce, jako například matrace, některé druhy svítidel a podobně. Podmínky této prodloužené záruky jsou vždy uvedeny buď v záručních listech, nebo v návodech k údržbě, které jsou součástí výrobku.

Každý náš zákazník by se měl po zakoupení zboží řídit všeobecnými informacemi údržby, které poskytuje přímo výrobce v rámci montážních návodů. Nejčastější podmínky k údržbě zboží lze nalézt i přímo na našich internetových stránkách v sekci „Péče o nábytek“. V případě, že se na výrobku během záruční doby vyskytne vada, doporučujeme zákazníkům v prvním kroku kontaktovat reklamační oddělení prostřednictvím online reklamačního formuláře na našich stránkách.

Naši zákazníci zde mají možnost zaevidování požadavku i na mimozáruční servis pro případ, že by zákonná záruční lhůta na výrobek již uplynula, nebo by potřebovali náhradní díly k již zakoupenému zboží.
Máme za sebou dva roky s pandemií. Byl během nich větší nápor na e-shop?
Ano, samozřejmě. Tím, že lidé náhle nemohli navštěvovat obchodní domy, se jejich pozornost obrátila k e-shopu. Celkem jsme za poslední rok vyřídili stovky tisíc objednávek a hrdě můžeme říct, že i přes menší problémy s dodáním některých druhů zboží nebo s přetížením dopravních kapacit jsme naše úkoly zvládli výborně.

Čtěte také

Ukázat další články

Jak zařídit obývací pokoj v paneláku

Čím menší prostor, tím náročnější může být ho zařídit. Přestože hlavní obytná místnost v paneláku není dostatečně velká, neznamená to, že nemůže vypadat dobře. Exist…

Nábytek pro milovníky skandinávského stylu – tipy pro každou místnost

O skandinávském stylu bydlení toho již bylo napsáno mnoho. V době svého vzniku v polovině minulého století zaujal tím, že byl v protikladu s opulentním stylem tehdej…